דגימת רוק: שני המפגשים של ג'ו קוקר וטופאק שאקור

1356348009_joe_cocker_0 2pac-blackwhite-psd33869

ג'ו קוקר נפטר אתמול בגיל 70.

בשנת 1972 שיחרר קוקר, אחד מהזמרים המבצעים הטובים ביותר בהיסטוריה של הרוק, את אלבומו הרביעי, Something To Say. השיר הלפני-אחרון באלבום כלל את אחת הדגימות המזוהות ביותר (ועם הזמן, גם מהמשומשות ביותר) בתולדות ההיפ הופ.

הנה דוגמה בולטת לשימוש מוקדם בדגימה: בשנת 1989 רתם הצמד הניו יורקי EPMD את ריף הפסנתר של כריס סטיינטון ליצירת הלהיט Knick Knack Paddy Wack – ורבים אחרים הלכו בעקבותיהם.

אבל השימוש הידוע ביותר בדגימה של Woman To Woman שייך למפיק ד"ר דרה, שיצר ב-1996, על בסיס הפסנתר הבלוזי של Woman To Woman את אחד מלהיטי הענק של ההיפ הופ בכל הזמנים, עבור הראפר הקליפורני 2Pac:

כידוע לכל חובב ראפ, טופאק נרצח בלאס וגאס ב-7 בספטמבר 1996. חודשיים לאחר מכן יצא האלבום השנוי במחלוקת עד היום The Don Killuminati: The 7 Day Theory שהראפר הספיק להשלים לפני מותו. השיר White Man'z World משתמש בחלקים מהשיר Up Where We Belong, שהיה להיט ענק עבור קוקר והזמרת הקליפורנית ענוגת הקול ג'ניפר וורנס, כחלק מפסקול הסרט "קצין וג'נטלמן" ושהה שלושה שבועות רצופים בראש המצעד האמריקאי בחורף של שנת 1982.

והנה השיר החריף של טופאק, שמאמץ לצרכיו הפוליטיים-חברתיים-מחאתיים האפרו-אמריקאיים, את ליין השירה מהלהיט ההו-כה-לבן של קוקר ו-וורנס.

מי יודע, אולי קוקר ושאקור עושים עכשיו איזה סשן שם למעלה. בכל מקרה, המוסיקה הנפלאה ששניהם תרמו לעולם, כל אחד בתחומו, נשארת איתנו.

תגים: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

אודות סגול 59

מוזיקאי. ראפר. כותב. מלמד. מתרגם. מנגן. מקשיב. מרצה ב'רימון'.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: